sunnuntai 1. huhtikuuta 2012

Kuvapainotteinen entry

"Hyvää harjoittelua tuo lasten kanssa leikkiminen!" ..Niin, en onneksi ole tätä kerennyt tekemään kuin koko elämäni.

Tällaisen lausahduksen totesi eilen ...joku perheenisä leikkiessäni hänen lapsensa kanssa ukkosen sedän emännän synttäreillä. Itseä meinasi ihan naurattaa, kun lasten kanssa olen tosiaan pyörinyt koko pienen ikäni. Olen pyöritellyt äidin ystävien lapsia ihan naperosta asti, sitten omia, 10 vuotta nuorempia sisaruksiani ja siitä sitten töiden muodossa koko kylän penikoita, hoitolapsia ja päiväkotilaisia ja koululaisia.
Tosin mistäs olisi setämies voinut tämän tietää, ei mistään. Silti pyrki hymyilyttämään.


Meikätyttö 4v ja serkkupoika.

Toki oman lapsen saaminen on ihan eri juttu ja oman lapsen hoito on sitten taas oma lukunsa, josta kokemusta yllättäen ei ole. Mutta vaipanvaihdot sun muut luonnistuvat kyllä ihan selkärangasta, kokemuksella. Innolla odotetaan miten tuo isipappa vastaavissa tehtävissä onnistuu. Pienesti jos on pilkettä silmäkulmassa kun tämän totean, ukkonen kun ei pahemmin ole varsinkaan pienenpienten lasten kanssa ollut tekemisissä.


Ikinä ole vaippoja vaihtanut.. Kuvassa minä 5v.

Eilen oltiin tosissaan aika isoissa pippaloissa, onneksi en lingonnut päälle vain sievää mammapaitaa ja farkkuja, vaan laitoin sen simppelin mammamekon! Ja onneksi vaivauduin pistämään pakkelia naamaan ja hiukset asiallisesti. Muuten olisin ihan tosissaan voinut sanoa, että minä EN nouse autosta, minä jään tänne. Sen verran siistit juhlat olivat kuitenkin kyseessä.. Onneksi oltiin molemmat sentään ihan asiallisen näköisiä. Juhlissa tuli monikin onnittelemaan raskaudesta, mutta (toistan itseäni) onneksi kukaan ei tullut taputtelemaan masua tai muutenkaan liian lähelle. Tutut saavat kyllä masua silitellä ja vaikka halia jos mielensä tekee, mutta kieltämättä ahdistaa, jos joku täysin tuntematon, vaikka ukon kaveri tai tuttu, tulisi ja hipeltäisi mahaa. Se on minun omaisuuttani!
Tulipas tuohon kappaleeseen paljon kursiivia, h u p s.

Juhlien jälkeen ihana kaverini vaivautui ottamaan kuvia minusta, masusta ja ukkosesta ja kuvasaastetta seuraa.. Ihan olin yllättynyt, että kuinka monta hyvää kuvaa meistä sai! Toki taitava kuvaajakin vaikuttaa.
Kaikki seuraavat kuvat on ottanut Pia Aholainen. Kiitos vielä!


Minun masu on isompi kuin sinun masu! ..eiku

Kaksosetko meille tuleekin? Ukkosen ilme = priceless

Isi ja masu 

Ja lopuksi vielä mamma ja masu:


Rv 21+4


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Sano nyt jottain hyvä immeinen!